Bon pasku en Bon aña :) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu Bon pasku en Bon aña :) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu

Bon pasku en Bon aña :)

Blijf op de hoogte en volg Hilde

10 Januari 2015 | Curaçao, Curaçao

Bon dia dushi’s,

Ten eerste.. bon aña en bon pasku!! (Gelukkig nieuwjaar en prettige kerstdagen)

Er is zoveel gebeurd de afgelopen weken en ik heb zoveel meegemaakt. Ik weet echt niet waar ik moet beginnen. Ik kan jullie in ieder geval voor het lezen van dit enorme verhaal (wat het waarschijnlijk gaat worden) al zeggen dat ik GEWELDIGE feestdagen heb gehad.

Oke ik begin maar mij het begin. Dat lijkt me wel zo handig. En ik had beloofd om te vertellen wat ik met kerst zou gaan doen. Dus bij deze even een beschrijving van mijn kerst.
Kerstavond… Op kerstavond ben ik samen met wat meiden naar het strand gegaan om daar te gaan barbecue. We hadden van te voren lootjes getrokken, zodat iedereen iets leuks voor elkaar kon kopen en hierbij een leuk gedichtje of tekstje kon schrijven.
Op het strand was het erg gezellig en iedereen had erg leuke cadeautjes voor elkaar gekocht. De persoonlijke stukjes waren nog wel het leukste. We hebben echt hard moeten lachen om het stukje wat ik aan Laurien gegeven had. Ze had al een paar keer geprobeerd Brabants te praten thuis, maar dit ging haar nog niet heel goed af. Vandaar dat ik heel mijn stukje tekst in het plat Brabants geschreven had. Jeetje wat is het schrijven in het Brabants lastig zeg. Ik heb er even op gezeten.. maar dan heb je ook wat haha. Ze begon met voorlezen en iedereen lag helemaal in een deuk.. Zo grappig.
’s Avonds zijn we naar Cabana gegaan wat ook helemaal in de kerststemming was. Hier werd Gerard Joling even gespot. Toch wel grappig om hem te zien. Maar dat was geslaagde avond nummer 1.
De eerste kerstdag begonnen we met een luxe kerstontbijt/ brunch. Alles was er.. van croissantjes, tot aan meloen, chocolaadjes, afbakbroodjes.. Ja dat is nog eens goed de dag beginnen. Verder lekker op het strand gelegen en ’s avonds zijn we met het hele huis gaan gourmetten. Iedereen was erg chique gekleed. Van mannen in pakken tot de meiden in jurkjes. Zo kwam de kerstsfeer toch wel een beetje boven.
De tweede kerstdag zijn we weer begonnen met een goed kerstontbijt, naar het strand geweest en ’s avonds een tapas avondje gehouden, waarbij iedereen iets maakte. Ook weer erg gezellig. En weer opstap geweest.
Ik moet toch wel zeggen dat het echt even wennen was om kerst zonder iedereen in Nederland te vieren.. Maar dat was ik ook wel weer snel vergeten door alle lieve huisgenootjes die ik hier heb. We waren samen als het ware een grote familie wat veel goed maakte.

Oke volgende feestdag. Oud en nieuw!!
Ja dit was ook weer een geweldig feestje. Ik ben natuurlijk begonnen met het aftellen van oud en nieuw in Nederland. We hadden de top 2000 op staan om zo in de sfeer te komen. Nou die was er wel haha. We zaten al klaar met onze drankjes totdat we erachter kwamen dat op een of andere manier onze top 2000 een kwartier voor liep haha. Neeee dachten we. maar gelukkig klopte de klok wel. En jaaa hoor toen de klok op 00.00 uur kwam te staan schreeuwde we het uit. Heel leuk haha. Ook meteen iedereen in Nederland appen en gelukkig nieuwjaar wensen. En ja mensen vuurwerk dat was aanwezig. Even tussendoor een weetje. Hier in Curaçao mogen ze al vanaf de 27e vuurwerk afsteken. Dit mag al vanaf je 3e en verder ja.. Regels zijn er niet echt. Nu ( 9 januari) wordt er nog steeds vuurwerk afgestoken. Dus vuurwerk heb ik dit jaar genoeg gezien moet ik zeggen. :P
Naja daarna kwam het echte werk pas. We gingen met heel het huis naar de pondjesbrug. We hebben midden op de pondjesbrug gezeten, gekletst gedanst en vooral heel veel gelachten. Ook hier werd met zijn allen afgeteld en was er zo mooi vuurwerk te zien. Echt niet normaal. Daarna met heel het huis nog door naar Wet en Wild. Hier hebben we oud en nieuw goed gevierd met weer een geweldige vuurwerkshow.
Uhmm even nadenken. Owja die nacht nog doorgehaald want de volgende ochtend was vroeg de nieuwjaarsduik alweer. Er werden Unox mutsen vanaf 9 uur uitgedeeld. Wie het eerst is wie het eerst maalt. Dus wij als fanatiekelingen meteen door om 9 uur om en muts te bemachtigen. Jeej we hadden er een. Maar nu was de nieuwjaarsduik pas om 12.00 uur. Naja toch maar even proberen te slapen. Nou niet dus haha de boxen gingen om 9 uur aan het was de hele dag feest met bandjes, muziek eten etc. owja even tussendoor. Sommige huisgenootjes kwamen om half 12 aan… en wat denken jullie.. Ja echt waar hun kregen nog gewoon een Unox muts. haha naja we hadden er te minste een.
Om 12.00 uur sprongen we met zijn allen het water in. Iedereen met een Unox muts. Ja dit was een leuk gezicht. Oke het springen was iets minder prettig. Ik stond namelijk vooraan en iedereen sprong natuurlijk boven op mij. Maar ach het was een geweldige dag.

Owja tussen de feestdagen door nog even een festival meegepikt. Su’legria heette het. Sunnary James & Ryan Marciano, Eva Simons en ga zo maar door waren er allemaal. Ja super gaaf feestje weer.

En 2 dagen later was het Fuikdag!!
Even een kleine uitleg: Fuikdag is het grootste ongeorganiseerde boot feest in het Caribisch gebied en wordt elke eerste zondag van het jaar gehouden op Curaçao. Op deze dag komt iedereen drijvend naar de Fuikbaai. Of het nu een luxe jacht is, een raft, feestboot, luchtbed of een jetski… alles kan.
Ja en ook wij hadden boten geregeld. Oke het was niet makkelijk om met een groep van 20 man boten te regelen, maar het is gelukt.
In de ochtend stonden we om half 6 mooi paraat om te gaan. Maar zoals gewend dacht de eigenaar van de boot daar anders over. Hij kwam rond half 7 aanzetten. Met 2 kleine boten waarvan wij dachten ojeee hoe gaan we daar ooit in passen. Nou hier kan alles haha. De boten gingen het water in en wij stonden natuurlijk te trappelen om te gaan. Ook de boot dacht hier anders over. De motor was kapot. Ons geduld werd weer op de proef gesteld. Dit ben ik onderhand wel gewend. Het kwam er op neer dat we rond half 11 uiteindelijk richting fuikdag gingen, ik in een super klein bootje zat met te veel man en te beladen waardoor de golven helemaal over ons heen kwamen, de eigenaar van onze boot geen vaarbewijs had en we de coast gard omzeilt en afgetroggeld hebben. Maar na al dat waren we er eindelijk en het was FANTASTISCH. Een hele gave dag. Allemaal boten, overal mensen op luchtbedjes etc in het water, goeie muziek, barbecue erbij. Gerard Joling die op de waterscooter voorbij kwam haha. Jan Dino die in een kano voorbij kwam, ja top.

Oke next. Jeetje wat een verhaal alweer en ik heb nog zoveel te vertellen. Ik zal het even kort proberen te houden. Het volgende onderwerp, stage.
Ja wat gaat de tijd toch allemaal snel. Ik heb afgelopen week mijn een na laatste week stage gehad en gisteren mijn eindbeoordeling. Wonder boven wonder ging het deze keer door. (voor de vertrouwde lezers, jullie weten natuurlijk dat het de vorige keer pas na de 3e keer door ging)
En rapaparapapa.. Ik heb mijn stage gehaald!!! :D Met een extra pluim zei mijn praktijk opleidster. Ze waren zo positief dat ik er gewoon verlegen van werd. Ik was de beste student die ze in lange tijd hadden gehad, ik was heel zelfstandig, verantwoordelijk, gezellig en heb de afdeling heel veel geleerd. De artsen was het zelfs opgevallen dat er de afgelopen 5 maanden zoveel positief veranderd was op de afdeling.
Dus dat heb ik gisteren maar eens even goed gevierd. haha.
Ik had gisteren avond een borrel van het werk. Dit is geen borrel zoals in Nederland, nee een echte Curaçaose borrel natuurlijk. Muziek, dansen, eten en veel drank, ja alles was aanwezig.
Ik voelde me alleen wel erg witjes moet ik zeggen. Maar dat ben ik ondertussen wel gewend.
Het gevoel dat ik misschien een beetje opviel had ik niet alleen, nee de leider van de band/ presentator had me ook snel gezien. En ja hoor daar ging Hilde, mee de dansvloer op. haha. Sta je dan als Nederlands met je heupen te schudden, want ja zo dansen ze hier echt. Wel heel leuk om mee te maken. Daarna was het nog niet over, neee het hoofd wilde ook nog met me dansen. Heel het team kwam er uiteindelijk bij en het was echt een geweldige avond. Met zijn allen op de dansvloer. Ja echt super leuk.
Meteen al een beetje soort van afscheid, want de aankomende week gaan mijn laatste 4 daagjes stage al in. Pfff het gaat me allemaal wel heel snel nu. Mijn collega’s zeggen nu al elke dag dat ik niet mag gaan en ze me zo gaan missen. Dat wordt nog wat donderdag. Maar oke ik denk er nu nog even maar niet aan. Want leven van dag tot dag, ja dat heb ik hier wel geleerd.
En niet alleen mijn laatste 4 daagjes stage gaan in, ook mijn laatste 2 weekjes Curaçao gaan bijna in. Na deze week stage heb ik samen met Maud nog lekker even vakantie, waarvan we natuurlijk nog echt even goed gaan genieten! Dit zal dan ook mijn een na laatste verslag zijn. Waarschijnlijk schrijf ik over anderhalf weekje nog hoe de laatste weekjes bevallen zijn..
Woooow oeps haha heel lang verhaal dit.. Maar zo zijn jullie in ieder geval weer goed op de hoogte van mijn afgelopen weken.

Dan ga ik nu maar eens stoppen met schrijven en weer genieten van weer zo’n mooie dag hier in het geweldige Korsou.
Nou dushi’s tot over 2 weken weer!

Ayooo,

Liefs Hilde

  • 10 Januari 2015 - 14:35

    Joyce:

    ha die hilde
    Jij ook een gelukkig nieuwjaar! Die is iig al mooi begonnen.
    Hier regent het de hele dag door.
    Wat heb je weer veel leuke dingen gedaan wel erg leuk om eens mee te maken hoe ze daar kerst en oud en nieuw vieren.
    Heel veel plezier in je laatste weken, wat is de tijd snel gegaan!
    We zien je snel weer!

    xx joyce

  • 10 Januari 2015 - 16:19

    Pap En Mam:

    Lieve Hilde,

    Wat heerlijk om te lezen dat je zulke fijne kerstdagen en jaarwisseling hebt gehad. Wij hebben je ook gemist tijdens de feestdagen, maar te lezen dat je het leuk hebt gehad, maakt veel goed.

    We zijn supertrots dat je je stage met een pluim kunt afsluiten en wensen je nog een hele leuke laatste stage- en vakantieweek toe.


    We zien al uit naar 27 januari wanneer we je kunnen gaan halen op Schiphol.

    Liefs Pap en Mam

  • 11 Januari 2015 - 15:15

    Martine:

    Klinkt weer super leuk allemaal!! Geniet nog van je laatste weekjes!! En tot snel!
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 9800

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 27 Januari 2015

Stage in Curaçao

Landen bezocht: