Week 15 en 16: Waaah, wat een geweldige vakantie!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu Week 15 en 16: Waaah, wat een geweldige vakantie!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu

Week 15 en 16: Waaah, wat een geweldige vakantie!!

Blijf op de hoogte en volg Hilde

22 December 2014 | Curaçao, Curaçao

Bon diaaa allemaal!

Zoals jullie weten had ik de afgelopen twee weken vakantie. Het waren echt geweldige weken. Maar ik zal vooraan beginnen.
Zondag was het eindelijk zover. Ik mocht Paul gaan ophalen van het vliegveld. Nou dit ging toch even niet zo makkelijk.
Ik was de zondag expres eerder terug gekomen van het strand om hem op tijd te gaan ophalen, maar eenmaal thuis bleek hij toch best wat vertraging te hebben. Dus helaas nog eventjes wachten. Nou toen ik hem eindelijk wilde gaan halen (jullie gaan het bijna niet geloven) kapte de auto ermee :(. Ja echt wat een timing. De auto wilde niet meer starten. Gelukkig heb ik hele lieve huisgenootjes en schoten de mannen me meteen te hulp. We hebben van alles gedaan, maar we kregen hem niet meer aan de praat. Ondertussen begon de tijd wel te dringen en iedereen had het door. Ik mocht heel fijn de scheurauto van frank meenemen. Fjoew wat een opluchting was dat. Ik ben meteen naar het vliegveld gereden (stiekem wel heeeel hard) maar ja ik kon natuurlijk niet te laat zijn. Eenmaal op het vliegveld ben ik snel naar de aankomsthal gerend en zag dat ze net door de deur heen kwamen. Gelukkig op tijd dus :). En ja na 5 minuten wachten kwam Paul eindelijk door de schuifdeuren heen. Het was echt een ‘hello goodbye’ momentje om het zo maar even te beschrijven… Echt geweldig leuk en meteen weer heel vertrouwd.

De 10 dagen dat Paul hier was hebben we veel leuke dingen gedaan. We hebben bijvoorbeeld veel strandjes bezocht. Strandjes zoals de grote knip, playa Jeremy, Cas abou, playa Lagune. Owja playa Lagune was wel even extra bijzonder. Bij het snorkelen hadden we meteen al een zeeschildpad gespot echt heel bijzonder. Maar wat nog mooier was, was dat de auto er weer mee kapte. Pff nou Paul welkom in Curaçao. We hebben uiteindelijk 3 uur gewacht voordat we eindelijk weg konden bij playa Lagune. Maar zo nog wel een mooie zonsondergang mee kunnen pikken, dus zo heel erg was het nou ook weer niet.
Verder ben ik met Paul naar klein Curaçao geweest. Wauw wat was dit gaaf! We gingen met de Catamaran richting het eiland. Het zou ongeveer anderhalf uur varen zijn. Bij het opstappen op de boot werd er ons verteld dat het een natte tocht zou worden. Wij dachten oké, dat zal wel mee vallen. We gingen op het dak van de catamaran zitten op ons handdoekje. Haha wat hadden we ons vergist. We moesten ons echt goed vasthouden want de golven kwamen letterlijk over de boot heen. Wel een hele toffe boottocht moet ik zeggen. Aan het einde van de tocht konden we onze handdoeken echt uitwringen zo nat waren we geworden. Toen we aankwamen keken we onze ogen uit. We hadden nog nooit zo helder en licht blauw water gezien. Het was echt een plaatje en deels onwerkelijk zo mooi dat het was. De rest van de dag hebben we lekker op het witte strand gelegen, de vuurtoren bezocht op het eiland, gesnorkeld, weer een zeeschildpad gespot en als laatste gebarbecued op de boot. Wauw wat een dag. Echt geweldig! De terugweg was gelukkig wel ietsje rustiger. De zeilen gingen uit en de terugweg was het lekker op het gemakje terugzeilen, beetje zonnen en een koud drankje erbij.. heerlijk. (zijn jullie al een beetje jaloers? haha)
De dag hebben we natuurlijk lekker afgesloten met een heerlijk dinertje aan het strand met zonsondergang.

Owja ook leuk was de Christoffelberg. De Christoffelberg is de enige echte hoge berg hier in Curaçao van ongeveer 367 meter hoog. Deze moest natuurlijk door ons beklommen worden.
Het was een hele klim waar 1 uur voor stond, maar nee joh wij doen dat even in driekwartier haha. Wel helemaal kapot bovenaan. Maar dat vergeet je al snel als je het geweldige uitzicht ziet. We konden ontiegelijk ver weg kijken omdat het zo verschrikkelijk mooi weer was. Bovenop de berg hebben we lekker geluncht en even wat foto’s gemaakt (zoals het hoort). En daarna weer terug naar beneden. Nou omhoog was al best pittig en echt letterlijk klimmen en klauteren, maar naar beneden is dat soms toch even wat lastiger. (Owja even een weetje tussendoor. Paul heeft heel de berg op zijn slippers beklommen haha heel knap!) Wel heel komisch was dat we allemaal Amerikanen tegen kwamen die nog niet op de helft waren en vroegen of ze er al bijna waren. Jaaa bijna hoor zeiden we.. Nouja bijna dachten we toen we verder liepen haha. We kwamen de terugweg echt nog veel mensen tegen. Het is natuurlijk zo, hoe later je gaat hoe heter het wordt om naar boven te klimmen. Wij waren die ochtend om 7 uur al vertrokken naar het park, wat ervoor zorgde dat we in het begin helemaal alleen waren op de berg. Erg leuk natuurlijk.
Maar aan 10 geweldig mooie dagen komt ook een einde helaas. De dagen vlogen echt voorbij en het afscheidsmoment kwam steeds dichterbij. Gedag zeggen blijft dat toch weer erg vervelend. Maar ja over 6 weekjes ben ik alweer thuis. Ja 6 weken nog maar pff wat gaat het snel zeg.
Zeker als ik naar de aankomende weken kijk wat ik allemaal nog op de planning heb staan.
Morgen begin ik alweer met stage. Ik ben nu bezig met de laatste loodjes op stage en moet nog eventjes hard werken om alles goed af te gaan ronden om het niveau verbeteren te halen. Maar dat gaat helemaal goed komen, heb ik alle vertrouwen in :). En morgen avond ga ik samen met nog een aantal huisgenootjes naar Najib Amhali. Haha super gaaf en echt veel zin in. Dan is het aankomende woensdag al kerstavond en kerst. Ik hou het nog even spannend voor jullie wat ik allemaal met kerst ga doen, maar ik zal het jullie in mijn volgende reisverslag allemaal vertellen.
Heel de kerst is in ieder geval helemaal volgepland. Dus kerst wordt hier zeker gevierd.
Ik ga het lange verhaal maar is afronden. Ik wil hierbij iedereen alvast hele fijne kerstdagen wensen en een gelukkig nieuwjaar, want waarschijnlijk zal mijn volgende verslag pas na nieuwjaar verschijnen.

Dus Ayooo dushi’s

Liefs Hilde

PS. De foto’s zullen later volgen. De afgelopen dagen valt hier de stroom regelmatig uit, waardoor wifi niet optimaal werkt. Maar ik zal ze er zo snel mogelijk opzetten!

  • 22 December 2014 - 11:12

    Mam:

    Hallo Hilde,

    Wat heerlijk om te lezen dat jullie samen zo'n geweldige vakantie hebben gehad.
    Ik wens je veel succes toe de komende laatste weken met je stage en je verbetertraject.
    Heel veel liefs uit het koude Nederland.
    Mam

  • 22 December 2014 - 11:32

    Joyce:

    Hoi hilde
    Wat fijn dat paul is geweest en dat jullie t leuk hebben gehad.
    Gaaf dat jullie schildpadden hebben gezien!
    Voor jou ook hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar. Je hebt iig nog
    Een mooie start daar in t zonnige curaçao!
    Heel veel succes nog!
    Xxx joyce

  • 22 December 2014 - 13:03

    Hanneke :

    Hoi Hilde,

    Wat een super ervaringen allemaal daar! Wauw!!
    Heerlijk genieten nog de laatste weken en succes met het afsluiten van je stage!
    En hele fijne feestdagen, het zal heel bijzonder zijn om ze een keertje in het warme Curaçao te kunnen vieren!

    Groetjes Hanneke


  • 22 December 2014 - 14:15

    Jan En Agatha:

    Hallo Hilde,

    Wat leuk om de verhalen ook van jouw kant te horen. Geweldig hoor, daar kunnen jullie weer op teren!
    We willen je fijne feestdagen wensen en voor het nieuwe jaar weer veel nieuwe uitdagingen! We hopen dat we je dan wat vaker gaan zien!! Succes met de laatste weken en heel veel groeten van ons, Agatha en Jan.

  • 22 December 2014 - 17:38

    Pap:

    Hilde weer zo'n leuk verhaal, ondanks de autopech toch Paul op kunnen halen. Toch weer fijn dat je hem ook de mooie punten van Curacao hebt kunnen laten zien.Volgens mij hebben jullie samen erg genoten, dat kun je ook wel zien op de foto's die jullie gemaakt hebben. Nog even een laatste eindsprint, ik ben er vast van overtuigd dat je dit tot een goed einde brengt. Fijne feestdagen.

    Heel veel liefs.
    Pap

  • 22 December 2014 - 20:36

    Martine:

    Heej meis,
    Goed om te horen dat jullie het zo fijn hebben gehad! Klinkt echt super leuk wat jullie allemaal gedaan hebben!! Alvast hele fijne kerstdag en een leuke jaarwisseling!!
    xxx Martine

  • 23 December 2014 - 17:53

    Diny Steinkamp:

    Hallo Hilde,

    Fijn te lezen dat je ook met Paul super mooie dagen had en samen kon genieten .
    Succes met je laatste stage weken.
    Hele fijne Feestdagen en een heel goed Nieuwjaar !

    Lieve groet Diny en ook groetjes van Dick

  • 23 December 2014 - 17:53

    Diny Steinkamp:

    Hallo Hilde,

    Fijn te lezen dat je ook met Paul super mooie dagen had en samen kon genieten .
    Succes met je laatste stage weken.
    Hele fijne Feestdagen en een heel goed Nieuwjaar !

    Lieve groet Diny en ook groetjes van Dick

  • 25 December 2014 - 15:24

    Opa En Oma Eibergen:

    Lieve Hilde,
    We hebben vanmiddag gezellig met zijn allen gegeten.We wensen je fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. We hopen je volgend jaar weer te zien. Groetjes Opa en Oma

  • 06 Januari 2015 - 16:18

    Annelinde :

    He nichtje, wat weer een gezellige verhalen en prachtige foto's. Kan het nog wat bruiner?

  • 06 Januari 2015 - 16:20

    Annelinde :

    Geniet van je laatste weken:) Xx Annelinde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 9798

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 27 Januari 2015

Stage in Curaçao

Landen bezocht: