Week 11 en 12: Bijzonder bezoek!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu Week 11 en 12: Bijzonder bezoek!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu

Week 11 en 12: Bijzonder bezoek!!

Blijf op de hoogte en volg Hilde

15 November 2014 | Curaçao, Curaçao

Bon nochi allemaal,

Het is al weer eventjes geleden dat ik heb geschreven, maar de afgelopen weken waren erg drukke en leuke weken. Maar ik zal het met dit verhaal helemaal goedmaken hoor ;) (ofterwijl het zal weer een lang verhaal worden haha)
Even kijken waar ik gebleven was. Ik zal eens beginnen met de afgelopen weken stage.
De afgelopen weken op stage zijn weer erg goed gegaan. Ik geniet nog elke dag op stage en heb het er erg naar mijn zin. Vorige week zou ik mijn tussenbeoordeling hebben waarbij ik te horen zou krijgen of ik het niveau integreren behaald zou hebben. Toen ik op mijn stage aankwam kreeg ik al te horen dat het gesprek niet door ging. De praktijkbegeleidster had plotseling een middagje vrij genomen… ja naja balen, maar oke dan de volgende keer beter dacht ik.
Toevallig zou ik gisteren weer mijn tussenbeoordeling hebben. Ik was er speciaal voor naar het ziekenhuis gekomen. (Wel samen met heel leuk bezoek, maar daar ga ik zo verder op in). Ik kwam binnen en het was verdacht stil. Het hoofd was naar een begravenis, en mijn praktijkbegeleidster was nergens te bekennen. Na 3 kwartier kwam het hoofd eindelijk op de afdeling. Hij zei meteen “jo jongens ik ben er weg van… Ik stink dus ik moet echt douche” haha oke heel eerlijk dat wel, maar ik keek er wel van op. Maarja dan maar zonder het hoofd van de afdeling. Maar een half uur later was mijn praktijkbegeleidster er nog steeds niet. Dus jullie voelen hem al aankomen. Het ging weer niet door. Dus nu maar hopen dat 3 maal scheepsrecht werkt en ik aankomende week mijn gesprek heb. Zo kan ik teminste alles mooi aftekenen en afronden en verder met het volgende niveau. Maarja zoals gewend zal ik me maar niet druk maken en geduldig afwachten…

Tot zover stage, ik hou het even kort anders mogen jullie zo nog heeel lang en veel lezen.

Vorige week was de week ietsje minder leuk begonnen. Ik was voor het eerst ziek in Curaçao. En ik moet toch zeggen dat dat wel een beetje raar was. Ik was al 2 dagen half ziek en met koorts naar stage geweest, gewoon ook omdat ik niet thuis wilde blijven en dacht dat het wel minder zou worden.
Maar de derde dag werdt het toch teveel en ben ik na veel aandringen van Maud en thuis een dagje thuis gebleven. Ik had uiteindelijk de hele dag geslapen en even kunnen skype met Paul, wat op zo’n moment heel erg prettig is als je je niet lekker voelt.
De dag erna ben ik maar weer naar stage gegaan, ook omdat ik toen mijn tussenevaluatie zou hebben. Dit bleek alleen veel te snel te gaan. Ik zag op een gegeven moment zwart voor mijn ogen en werd heel duizelig. Gelukkig hadden collega’s dit al snel door en ik kreeg meteen een bloeddrukmeter om mijn arm een thermometer onder mijn arm en werd meteen op een stoel gezet. Nu bleek mijn koorts toch wel erg hoog te zijn en ik werd meteen naar huis gestuurd.
Ik was hier zelf toch wel even van geschrokken, maar gelukkig gebeurde het op stage en was ik in goede handen.
Na een paar dagen goed uitgerust te hebben was ik net optijd weer beter. Want jaaa papa en mama zijn afgelopen zondag aangekomen!! 
Zondag avond heb ik ze heel leuk kunnen verassen, door plotseling voor het hotel te staan waar ze zouden verblijven. Ooh wat was het een bijzonder moment om ze weer te zien na 2,5 maand. Maar toch ook wel weer erg snel vertrouwd. Die avond hebben me meteen goed ingeluid door even goed te bbqe op zijn curacao’s erg gezellig.
De afgelopen week heb ik ze veel van het eiland laten zien. We zijn al naar de grote knip geweest (met een hele grote omweg en een leuk ritje he pap) haha het was nogal heuvelachtig en het rijden op Curaçao gaat heel anders dan in Nederland. Dus papa en mama keken hun ogen uit naar mijn rijstijl, maar ook naar die van de rest van het eiland. Ik zal jullie even vertellen wat hier de verkeerregels zijn. Nou die zijn er geen haha. Rechts inhalen, niemand vooranggeven, rijden zo hard als je wil, nou het kan hier dus allemaal! Dus kortom een lichtelijke shock voor ze.
Verder heb ik ze otrobanda, punda en natuurlijk mijn stage plek laten zien. Daar keken ze ook hun ogen uit. Het ziekenhuis is erg oud en ze hadden het wel oud verwacht, maar toch lijkt het in het echt toch wel anders als op het internet (aldus mijn ouders ;)) Ze hebben meteen kennis gemaakt met mijn collega’s. Dit was heel leuk. Nu kregen ze ook een beter beeld van mijn stageplek en mijn collega’s. Mijn collega’s waren erg geintresseerd in ze en vertelde ze hoe goed ik het hier deed en dat ze heel trots op me mochten zijn. Nou dit is altijd erg leuk om te horen :)
Helaas gaat de week nu zo snel dat ze zondag al weer naar huis gaan. Ik denk er nu nog maar niet teveel aan en ga nog even lekker genieten van de twee dagen die ze er nog zijn!

Verder heb ik de afgelopen weken nog hele mooie en bijzondere dingen meegemaakt. Ik zal ze even kort samenvatten, want hier kan ik nog een heeeel lang verhaal over schrijven.
Vorig weekend had ik het feestje van Dimitri Vegas met Like Mike. Nou we hebben dus VIP gestaan. Dit was zooo gaaf. Sta je dan te dansen langs de tweede beste dj van de wereld. Het was zo dat een huisgenootje stond te kletsen met iemand die dimitri kende. Ze moest wat knappe meiden meenemen en zo kwamen we uiteindelijk backstage. We kregen gratis drank, er was een bank (haha ja dit is bijzonder) konden er gamen en we mochten dus op het podium dansen. In een woord een top avond. Uhm verder heb ik het weekend ook heel bijzonder samen met een zeeschildpad gezwommen. Ooh wat zijn dat toch bijzonder mooie dieren! We hadden die dag een go pro camera mee, wat ervoor zorgde dat we geweldige foto’s hebben kunnen maken onder water. En ooh wat hadden we een lol. We hebben geloof ik honderde foto’s geschoten, maar wel met het resultaat dat er hele gave foto’s tussen zaten.

En ja eregisteren heb ik toch wel het toppunt meegemaakt van heel Curaçao. Ik heb dus eindelijk met dolfijnen gezwommen. Zoals veel van jullie al wisten wilde ik dit erg graag een keertje doen en dan is er geen mooiere plek om dit te doen dan op Curacao. Wat een ervaring was het. Ik kan er heeel veel over schrijven, maar het was gewoon onbeschrijvelijk mooi. Ik werd zo rustig van de dieren. Ik was samen met een huisgenootje met de dolfijnen gaan zwemmen. Papa en mama waren ook mee en hebben heel veel foto’s van ons gemaakt. We hadden dan ook wel heeel veel geluk want wij mochten in het baby basain zwemmen. Dit hield in dat we met 5 man op 4 dolfijnen zwommen en 1 kleintje. Zo gaaf!! We moesten flippers aan, wat wel voor komische momenten zorgde haha. In het begin was het niet zo makkelijk om te zwemmen zonder te veel energie te verbruiken. Na enige tijd ging dit steeds beter. We hebben uiteindelijk 3 kwartier met de dolfijnen mogen zwemmen en hebben allerlei spelletjes met ze mogen doen, zoals ze laten zingen, rondjes draaien, tussen 2 dolfijnen inhangen en ga zo maar door. Ja heel tof!
Ja dit was een hele gave ervaring.
Oeioei wat is het al een lang verhaal geworden…
Morgen ga ik papa en mama nog even het mooiste strandje van Curacao laten zien, playa Cas abao en de andere dag nog even lekker samen met ze genieten.
Owja even over de foto’s. Wifi is hier zo ontiegelijk sloom, wat foto’s uploaden heel erg lastig maakt. Zodra ik wat meer tijd heb zal ik alle foto’s even toevoegen, zodat jullie ook een mooi beeld kunnen vormen van mijn afgelopen weken.

Maar nu ga ik het toch echt afronden. Ik hoop dat jullie weer helemaal op de hoogte zijn van mijn afgelopen weken.
Bon dromi dushi’s e te otro siman (slaap lekker allemaal en tot volgende week)

Ayooooo

Liefs Hilde.

  • 15 November 2014 - 16:38

    Walther:

    Hoi Hilde.
    Erg leuk verhaal .
    Geniet lekker van paps en mams
    Wij kijken al weer uit naar je volgende verhaal.
    Op zijn Reusels HOUDOE
    En Groeten van ons alle drie xxx jes

  • 19 November 2014 - 13:59

    Anja:

    Lieve Hilde,

    Het was een super week. Meer kan ik er niet over zeggen.

    Groetjes Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 9806

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 27 Januari 2015

Stage in Curaçao

Landen bezocht: