Week 3: weer een geweldige week! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu Week 3: weer een geweldige week! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu

Week 3: weer een geweldige week!

Blijf op de hoogte en volg Hilde

16 September 2014 | Curaçao, Curaçao

Bon diaaaa allemaal!

Daar zijn we weer. En we zitten alweer in week 3.. Ook deze week ging weer erg snel voorbij en is er weer het een en ander gebeurd.
Afgelopen week was mijn 2e week stage in het ziekenhuis.
Het was wel weer even wennen om na een erg leuk weekend weer zo vroeg op te staan. Kwart over 5 (jaja jullie lezen het goed) elke ochtend is toch erg vroeg. Maar het lukt me elke keer weer om wakker te worden van de wekker ondanks dat de ventilator die ik boven mijn bed heb hangen ontiegelijk veel lawaai maakt.
Deze week begonnen we de week goed en waren we netjes optijd op stage. Het grappige is dus dat ik dan echt een van de eerste ben. De dienst begint om half 7, maar veel van het personeel komt wel iets later dan half 7 binnen. Een vroege dienst duurd van half 7 tot 15 uur, dus dit zijn in principe wel fijne tijden. Als we klaar zijn met stage hebben we nog iets aan de dag. Ik zal voor jullie ongeveer een beeld schetsen van een dagdienst, zodat jullie weten hoe mijn dag verloopt in het ziekenhuis.
We beginnen rond 7 uur, kwart over 7 met de overdracht. Iedereen is dan aanwezig en de eerste grappen en geinen zijn alweer verteld door het personeel. Na de overdracht gaan de meeste eerst rustig ontbijten en kletsen we over vanalles en nog wat. Soms is het voor mij nog wel lastig op deze momenten omdat dit bijkletsen vaak in het Papiaments gaat. Ik kan er wel een paar woordjes uit halen maar het gaat zo ontiegelijk snel. Als ze dan heel hard beginnen te lachen is het voor mij wel moeilijk, ik lach dan toch maar een beetje mee, maar dit geeft wel een raar gevoel. Nu is het zo dat ik de laatste week wel steeds meer in deze gesprekken betrokken wordt en ik af en toe ook gewoon vraag waarover het gaat, zodat ik ook een keer mee kan lachen en zelf grappen kan vertellen. (En deze zijn echt al een paar keer goed aangeslagen haha) Rond half 8 beginnen we met lezen. Het lezen gaat hier nog ouderwets met mappen. Dit was voor mij dus ook weer erg wennen omdat ik in Nederland vaak werk met het EPD (elektronisch patiëntendossier). Één iemand begint de mappen 1 voor 1 voor te lezen en alle patiënten worden samen doorgenomen. Dit gaat dus ook gewoon heerlijk op het gemakje. En zoals jullie weten ben ik iemand die snel ergens mee wil beginnen en gewoon verder wil met het werk haha. Dit is dus voor mij een hele grote aanpassing en ik moet me ook echt inhouden om niet al te beginnen met het klaarleggen van spullen.
Als alle patiënten doorgenomen zijn beginnen we met de ochtendzorg. De helft staat op het specialisme nefrologie en de andere helft staat op het specialisme interne. Tijdens de zorg is het vaak improviseren met de middelen en spullen die je hebt. Een voorbeeld hiervan is dat ik afgelopen week een wond moest spoelen met Nacl, dit was niet meer aanwezig op de afdeling. Nu moest ik dus zelf gaan nadenken hoe ik dit wilde gaan oplossen. Uiteindelijk heb ik bedacht om een infuuszak met nacl oplossing open te knippen en dit gebruikt om de wond te spoelen. Heel grappig en leuk dus om zo bezig te zijn en telkens te improviseren. Mijn improvisatievermogen stijgt dan ook met de dag ;). Na de ochtendzorg is het vooral heel veel regelen, verpleegtechnische handelingen uitvoeren en vaak patiënten wegbrengen naar de O.K, dialyse, Eerste hulp of röntgen. Het ziekenhuis is erg groot en voor mij echt een doolhof! Ik loop nog erg vaak verkeerd haha en moet regelmatig de weg vragen. Gelukkig heb ik hier niet alleen last van en heb ik van Maud ook gehoord dat ze precies hetzelfde probleem heeft. Maar om dus op de vraag van jullie (mama en papa) terug te komen. Ja mijn beweging krijg ik ook zeker in het ziekenhuis en zeker met die hitte (40 graden en geen airco) is het soms net een tweede sportschool. Rond half 2 is de late dienst er al weer en wordt er rond 2 uur overgedragen. Zoals jullie lezen of voor sommige is opgevallen, komt het woord pauze niet voor in de dagindeling. Een pauze heb ik de afgelopen week ook maar amper gehad. Het is erg druk op de afdeling en een vast pauze moment met afwisseling van het personeel kennen ze hier niet. Het is zo dat je zelf een keer kunt gaan zitten als dit mogelijk is. Afgelopen week is me dit maar amper gelukt, maar de aankomende week ga ik zeker proberen om op de goede momenten even een break te pakken.
Aan beweging kom ik dus niks te kort in het ziekenhuis, maar toch hebben maud en ik erg veel behoefte aan meer beweging. We zijn allebei gewend om in Nederland veel te sporten en hebben nu ook een abonnement op een sportschool hier in de buurt genomen. We kunnen nu dus onbeperkt gaan sporten en onbeperkt naar de spa. Haha jaja Maud en ik weten wel welke sportschool we kiezen.
Maar ik zie nu al weer dat dit verhaal veel te lang gaat worden en ik heb nog zooo veel te vertellen. Dus maar weer snel door naar het volgende onderwerp.
Vorig weekend hebben we weer een strandje bezocht. We hebben met een aantal man in het huis bedacht om elk weekend een mooi strandje te bezoeken om zo dus heel het eiland te gaan verkennen. Het strandje dat we bezocht hadden heette playa Lagun! En ja hoor wat was dit weer een paradijs. Het is een heel klein strandje omringd door rotsen. Ik kan hier heel veel over gaan vertellen, maar als jullie de foto’s zien snappen jullie waarschijnlijk helemaal wat ik bedoel. We hebben hier natuurlijk weer gesnorkeld. Dit keer ging het super goed! Dus geen zoutoplossing deze keer haha. Playa lagun staat erom bekend dat je samen met schildpadden kunt snorkelen. En ja hoor ik had geluk. Meteen de eerste keer dat ik het water in ging spotte ik 2 schilpadden. Ik ben er naartoe gezwommen en heb samen met ze een heel stuk gezwommen en ze zelfs aangeraakt.
Wauw wat was dit onwerkelijk en mooi. Op zo’n moment besef ik pas echt hoe geweldig en bijzonder dit avontuur is.
Over avontuur gesproken.. Zaterdag hebben we het avontuur met alle huisgenoten ingeluid. Nu zijn jullie natuurlijk benieuwd hoe je zo’n avontuur goed in wilt luiden. Nou ik zal het jullie vertellen. We zijn begonnen met een grote bbq bij het huis. Er werd natuurlijk een speech gegeven en geproost op het geweldige avontuur wat iedereen hier aangaat. Na de bbq zijn we rond half 10 (iedereen ondertussen al aardig aangeschoten) de local bus ingegaan. De local bus is een oude schoolbus met geweldig muziek en discolampen, ofterwel een disco bus. We gingen dus met 40 man deze bus in en lieten aan heel Curaçao zien dat we goed konden feesten. In de bus werd veel gelachen, gedanst en natuurlijk veel te veel leuke en foute foto’s gemaakt haha. Na de busreis werden we afgezet bij ons huis en hebben we een een afterpoolparty gehouden. En jullie voelen hem misschien al aankomen.. Deze poolparty was niet in bikini of zwembroek. Iedereen werd er met kleren en al ingegooid. Het was een top avond en het avontuur hebben we met zijn allen goed ingeluid.

Aiai nu is het verhaal toch weer erg lang geworden.. Maar ik zal jullie nog even vertellen wat mijn plannen zijn voor de aankomende dagen. Dinsdag, woensdag en donderdag heb ik nog 3 vroege diensten. Een van deze avonden gaan Maud en ik waarschijnlijk nog een keer body pump doen. (Een soort fitness maar dan super zwaar! We hebben dit vorige week ook gedaan en voelen nu nog steeds de spierpijn.. uhu erg zwaar dus. En voordat we het weten is het alweer vrijdag en dan ga ik het weekend goed beginnen met een avondje Hardwell! Dus supervet en heel erg veel zin in. De rest van het weekend moet ik nog even zien, maar waarschijnlijk zullen we nog wel een strandje bezoeken.

Zo nu heb ik jullie weer het een en ander verteld van de afgelopen week. Ik heb zoals ik de vorige keer ook al vertelde nog veel meer te vertellen, maar dat past er nu gewoon niet meer bij. Volgende week zal ik weer een mooi verslag schrijven en jullie weer helemaal op de hoogte stellen van de aankomende week ;)

Ayoooo allemaal. Te otro siman!!

Liefs Hilde

• 16 September 2014 - 10:04

Annelinde:

Heeeeee nichtje,
    Allereerst wat een avonturen:) en wat schrijf je leuk. Ik zie het helemaal voor me als ik je verhalen lees. Heel veel plezier deze week werkse en geniet! Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Liefs Annelinde

• 16 September 2014 - 11:27

Anja:

Lieve Hilde,

Wat is het toch weer leuk om jouw avonturen te lezen. Ik heb er zin in om dit moois ook te mogen zien als we komen.

Liefs Mam

• 18 September 2014 - 08:00

Erik En Walther:

Nou Hilde weer zo'n leuk verhaal wat een avontuur wordt dit zeg......en dit is nog maar de derde week we kijken elke keer weer uit naar een nieuw verhaal, Heel veel plezier nog op dat mooie eiland en jaaaaa..... het moet ook nog gebeuren!!!! werk ze .......want daar is dit avontuur toch uit geboren, maar geniet vooral van deze mooie tijd tis je gegund dikke kus van ons van Walther Danielle en Erika

• 20 September 2014 - 11:38

Opa En Oma:

Hallo Hilde,

Wij vinden het heel leuk dat wij jouw verslagen kunnen lezen. Van Anja ontvingen wij jullie mooie foto, mooie verpleegkundige ben je.

Lieve groeten van je opa en oma

• 20 September 2014 - 11:42

Diny:

Lieve Hilde

Vandaag ben ik bij opa en oma en namens hen een berichtje gestuurd. We smullen van je leuke verhalen en avonturen....

Lieve groet Diny