Week 13 en 14, Wauw alweer over de helft! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu Week 13 en 14, Wauw alweer over de helft! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu

Week 13 en 14, Wauw alweer over de helft!

Blijf op de hoogte en volg Hilde

01 December 2014 | Curaçao, Curaçao

Bon dia allemaal!!

En er zijn al weer 2 weken om. Toch maar even tijd om weer iets te schrijven. Er is weer van alles gebeurd de afgelopen 2 weken. Ik zal maar bij het begin beginnen.
Twee weken is het alweer geleden dat papa en mama hier in Curaçao waren. Het was echt een hele mooie tijd en ik heb ze hele toffe en mooie dingen kunnen laten zien en een goed beeld mee kunnen geven van mijn leven hier. Maar aan zoiets moois kwam natuurlijk ook een eind. De laatste dag heb ik samen met papa en mama in de ochtend nog op zijn Curaçaos ontbeten bij Hemmingway. (restaurantje vlakbij het hotel aan het water) Phoe wat was er veel keus.. van yoghurt, tot broodjes tot donuts gebak, pancakes en ga zo maar door. Allemaal erg lekker, maar wel veel.. naja wat wil je, echt typisch Curaçaos natuurlijk. In de middag hebben we nog op het strand gelegen bij het hotel “Lions dive”, waar mijn ouders verbleven. We waren allemaal aan het aftellen en toch wel vaak op de klok aan het kijken. Uiteindelijk kwam daar het moment dat we afscheid moesten nemen. Ik dacht dat het wel mee zou vallen omdat ik ze nu gezien had, maar ik moet toch eerlijk zeggen dat ik het er even moeilijk mee had. Het mooie was wel dat heel het busje waar mijn ouders in zaten mee naar me zwaaide. En toen ik dacht afscheid te hebben genomen, kwamen ze toch nog een keer langs gereden met het busje… haha. Weer heel het busje zwaaien natuurlijk. Ja dit maakte het toch wel ietsje minder erg.
Daarna weer terug gegaan naar mijn kamertje op de telamonstraat. Toch wel weer vertrouwd moet ik zeggen. Het is echt een tweede thuis voor me geworden. Iedereen vroeg meteen hoe het afscheid geweest was en ze waren allemaal zo lief voor me. Geweldig om dit zo mee te maken.

Verder heb ik eindelijk mijn gesprek gehad op stage! Jaja het is me gelukt. Wel na 3 keer, maar oké. Het gesprek was super goed gegaan. Ze waren op stage erg tevreden over me. Ik zal een deel van mijn feedback met jullie delen die ik kreeg: ik toon veel initiatief , communiceerde goed met de patiënten ondanks de taalbarrière, werk zelfstandig, heb een goede samenwerking met de collega’s, ik werk als verantwoordelijke zuster en kan daarin delegeren en prioriteiten stellen en daarmee zorg ik voor de continuïteit van de zorg, ik voor een goede werksfeer zorg en ik niet als een stagiaire gezien wordt, maar als een vast personeelslid. Super leuk om dit te horen natuurlijk. En dit betekende dat ik het eerste niveau integreren behaald heb! Joehooee :D Nu dus nog even knallen voor het niveau verbeteren. Ik ben al volop bezig met het verbeteren en heb de afgelopen weken al een interview met het unithoofd gehad en enquêtes op de afdeling gelegd voor het verbeterproject gericht op de teambespreking. Dus dat wordt nog even goed knallen de laatste weken. Want ja de tijd vliegt hier echt!! Ik heb nu nog maar 6 weken stage te gaan voor het einde. Maar dat gaat helemaal goed komen! Ik denk er maar nog niet te veel bij na, want er staan nog zoveel leuke dingen op de planning. (hier ga ik zo verder op in :p )

De afgelopen weken natuurlijk ook weer hele leuke dingen gedaan. Ik heb onder andere met Yvonne en haar vriendinnen een buggy tour gedaan. Wauw wat was dit vet zeg haha. Het begon de ochtend al goed. Het kwam met bakken uit de lucht zetten. Zal je dan altijd net zien he.. Maar na een halfuurtje was het droog en daar gingen we. Met een groep van 10 buggy’s achter elkaar aan de harde weg op. We moesten eerst een stukje rijden voordat we off road konden gaan rijden. Maar ojeee het begon me toch hard te regenen. Ter informatie, die buggy’s zijn gewoon open, dus we waren zeik nat geregend en toen moest de tocht nog beginnen. Maar wat maakte het ook allemaal uit, vies zouden we toch wel worden. Owja we hadden grote ski brillen op (heel komisch gezicht denk ik) wat eigenlijk voor het losse stof bedoeld was, maar wij konden ze toch goed gebruiken tegen de regen… Toen we off road mochten gingen we los hoor! Onze skills natuurlijk allemaal laten zien. Door de plassen gereden, over heuvels, door kuilen, langs een soort berg pas gereden en ga zo maar door. En hard dat we gingen en vies dat we waren haha. Maar zo tof!. Ja van een beetje doorgassen ben ik niet bang hoor en Yvonne ook niet! We hadden ook nog een paar keer een stopplek. Onder andere bij de indianen grot. Het was een hele klim om boven aan te komen (de grotten liggen hier niet onder de grond maar boven de grond) Maar het uitzicht was echt geweldig. Daar nog even op de foto geweest. Heel leuk. Uiteindelijk zijn we een hele dag weggeweest in plaats van 2 uurtjes. Ja geluk hadden we wel. Maar dit was zeker voor herhaling vatbaar.

Verder de afgelopen weken nog een paar leuke feestjes meegepakt.. van happy hours tot aan de fool moon party. ja de feestjes blijven hier leuk en vervelen nooit moet ik zeggen! Dit geld ook voor de strandjes.. De afgelopen weken ben ik weer naar wat nieuwe strandjes geweest. Zoals playa jeremy, karakter en de kleine knip. Altijd leuk om weer nieuwe strandjes te zien en ze blijven mooi hoor.

Maar om even terug te komen op de leuke dingen die nog op de planning staan. Aankomende zondag is het eindelijk zover en dan komt Paul naar Curaçao :D. Ik heb er echt heel veel zin in, want ja na 3,5 maand mis ik hem toch wel heel erg. Ik heb als hij komt ook 2 weken vrij van stage, dus dat is wel heel erg fijn. (mijn eerste echte vakantie hier). Dus dat worden 10 daagjes echt genieten!
Verder komen de feestdagen er natuurlijk ook aan. In het huis gaan er al allerlei plannen rond voor de feestdagen dus die zullen hier zeker erg leuk worden. Toch wel speciaal een kerst in de hitte, maar zeker niet verkeerd om dat mee te maken hoor.

Maar het is al weer een enorm lang verhaal geworden, dus zal ik jullie besparen om nog meer te moeten lezen :P
Tot over een paar weekjes weer!! Dan zal ik jullie weer helemaal bijpraten.

Ayoooo dushi’s

Liefs Hilde

  • 02 December 2014 - 17:07

    Papa:

    Hilde weer een mooi verslag, weer veel leuke dingen gedaan, je bent er tenslotte ook niet alleen voor te werken, in de weekenden mag je best wel een beetje los gaan, en een beetje gassen in een buggy is best leuk dat doe je niet elke dag.Fijn dat je nu eindelijk je gesprek hebt gehad en dat je zo'n positieve feedback hebt gehad, want dat heeft iedereen op zijn tijd wel eens nodig, helaas moet ik nu stoppen anders wordt het eten koud.
    Werk ze nog en zorg vooral dat je veel geniet van deze stage.

    Houdoe XXXX

    Papa

  • 02 December 2014 - 19:02

    Evelien :

    Goed bezig Hilde!:) het volgende niveau ga je ook zeker halen!
    Ennnn nu nog een beetje aftellen tot zondag, jeeeej:D
    Al vast veel plezier samen, geniet van je vakantie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 9794

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 27 Januari 2015

Stage in Curaçao

Landen bezocht: