Week 10: Happy birthday!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu Week 10: Happy birthday!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu

Week 10: Happy birthday!!

Blijf op de hoogte en volg Hilde

01 November 2014 | Curaçao, Curaçao

Bon nochi lieve lezers,

Op dit moment ben ik net thuis van weer een gezellig avondje in Bermuda. Helloween party was het deze keer. Erg gezellig. Maar ik zal maar snel beginnen met schrijven…
Week 10 zit er al bijna op. Afgelopen week was weer erg leuk en zoals jullie al weten vliegen hier de weken nog steeds voorbij. Het blijft gewoon snel gaan. Zo goed vermaak ik me hier :)
Ik wilde eigenlijk om de 2 weken gaan schrijven, maar afgelopen week heb ik zo veel meegemaakt dat ik toch even moest schrijven.

Maar ik had jullie beloofd om te vertellen hoe mijn verjaardag geweest was. Nou het was in 1 woord geweldig! Woensdagavond begon mijn verjaardag al een beetje. Ik ben toen samen met huisgenootjes naar Cabana geweest. (In cabana speelt elke woensdag een live bandje, heel tof!). Het was die avond erg gezellig en om twaalf uur precies werd mijn naam omgeroepen en werd ik gefeliciteerd. Daarna werd er ook nog lang zal ze leven gezongen, wat het natuurlijk helemaal compleet maakte. Huisgenootjes hadden aan de band doorgegeven dat ik jarig was, erg lief en leuk van ze! Toen ik laat in de avond thuis kwam zat er een briefje op mijn deur. Maud feliciteerde me nogmaals en ze had erop gezet dat binnen een verassing klaar stond. Eenmaal binnen stond op mijn bureau en fles sangria. Altijd lekker natuurlijk :P haha. (En ja hij zit nog steeds dicht)

De donderdag had ik lekker vrij. En ik zal jullie vertellen hoe ik de dag begon op mijn verjaardag. Nou ik begon dus met de handwas en met mijn kamer op te ruimen haha. Oke, normaal misschien geen bezigheid op je verjaardag, maar dat moet hier ook gewoon gebeuren. Hierna heb ik nog lekker even in het zwembad gelegen. Ik moest er natuurlijk toch even van genieten dat ik voor 1 keer mooi weer op mijn verjaardag had 
Na eventjes in het zwembad te hebben gelegen heb ik met het thuisfront geskyped. Als verassing waren opa en oma ook bij ons thuis. Erg leuk natuurlijk om hun even op de skype te zien en toch wel grappig skype met je opa en oma, wanneer kan je dit nou zeggen! We hebben wel 2 uur lang geskyped en we hebben lekker over vanalles en nog wat gekletst. Ik had echt het idee dat ik zelf op mijn eigen verjaardag thuis was. Ondertussen zaten ze thuis voor de skype lekkere dingen te eten en me jaloers te maken, maar ja mij jaloers maken.. Ik denk dat het eerder andersom was maar toch.. :P Daarna natuurlijk ook nog met Paul geskyped en veel geapt :) Heel fijn om iedereen zo te kunnen spreken, want toch is het best een raar gevoel dat mensen waar je zo veel van houd niet op je verjaardag kunnen zijn, maar gelukkig is skype een erg goede oplossing en helpt het dat iedereen hier in het huis zo aardig is en me toch het gevoel hebben gegeven dat ik jarig was.
S’avonds ben ik nog met wat huisgenootjes uiteten geweest bij Wilhelmina plein wat ook super gezellig was en er voor zorgde dat ik mijn verjaardag mooi kon afsluiten. Ik heb me (zoals jullie wel kunnen lezen) echt jarig gevoelt en echt een top dag gehad! Owja en ik wil hierbij meteen iedereen bedanken voor de leuke kaartjes en berichtjes!!
Oke, tot zover mijn verjaardag :P

Op stage gaat het nog steeds erg goed. Ik ben nog bezig met de coördinatie op de afdeling voor 1 unit. Inmiddels gaat me dit goed af en heb ik al veel positieve feedback gekregen van mijn collega’s. Volgende week heb ik dan ook mijn tussen evaluatiegesprek, wat nog wel een beetje spannend blijft. Op dit moment zal ik te horen krijgen of ik integreren (het eerste niveau) behaald heb. Als ik dit behaald heb, kan ik door naar verbeteren en betekent het dat als ik dit haal ik geen stage meer hoef te lopen in Nederland en alleen nog maar een half jaar hoef af te studeren in Nederland. Dus maar hopen dat het allemaal gaat lukken, maar dit zal ik jullie in mijn volgende verhaal waarschijnlijk wel vertellen.

Owja dit moet ik jullie ook nog echt even vertellen. Toen ik jarig was heb ik op stage natuurlijk getrakteerd. Ik had een paar zakken met chocolade snoep gehaald. Iedereen vond het al tof dat ik trakteerde en de chocolade viel erg goed in de smaak. Maar nu komt het contrast. Toevallig was er afgelopen week ook een collega jarig. Ook zij trakteerde. Het begon met een hele volle bak met cupcakes met een super zoete topping en nee dat was nog niet alles. Rond de middag had ze voor iedereen ook nog een loempia gehaald. En dan geen kleine, nee een enorme loempia. (En ik mocht geen nee zeggen van het personeel, aiai) Na dat gegeten te hebben zat ik toch wel helemaal vol en was ik een beetje misselijk van alle die zoete en vette dingen die ik kreeg. Maar het personeel at hierna nog gewoon hun brood en tosties op haha. Wauw ik stond er echt van te kijken. Hierin merkte ik echt een heel groot verschil in de cultuur. Het eten is hier echt een must op een verjaardag en alles wordt het liefst zo groots mogelijk aangepakt. Wel heel gaaf natuurlijk! Ik vond mijn traktatie in het begin wel normaal maar na deze traktatie was de mijne misschien toch een beetje pietluttig haha.

Verder heb ik afgelopen weekend ook een super gave dag gehad. We zijn de zondag met een aantal man naar Santa Cruz gegaan. Dit was weer een onbekend strandje voor ons richting Westpunt. Toen we aankwamen zag het er super leuk uit. En ja weer een super mooie helder blauwe zee met een wit strand. :P De auto’s kon je gewoon op het strand rijden (voor eventueel grote koelboxen etc).
Wij hadden dit keer ook een koelbox bij, omdat we het idée hadden om heerlijk op het strand te gaan bbqe. Maar eerst natuulijk lekker zonnen en genieten van het warme weer.
Rond 4 uur begonnen we met bbqe. We hadden een wegwerp bbq meegenomen en wilde deze aansteken. Nou dit ging iets moeilijker dan gedacht. De wind was iets te sterk en telkens ging de bbq uit. Maarja dan gebruiken we ons improvisatievermogen (dat zijn we ondertussen wel gewend) gewoon toch even. We kwamen al snel op het idée om de bbqe in Kevin (de jeep van Edwin) aan te steken. Dit werkte heel goed en de bbqe was zo aan. Het was zo’n mooi gezicht om te bbqe tijdens de zonsondergang. Echt weer even een moment om bij stil te staan.

Verder heb ik nu al weer weekend :) Vandaag weer een studie dag gehad dus weer goed aan school gewerkt. Dit moet ook echt wel, want het is behoorlijk veel wat ik hier moet doen. En toch is de verleiding groot als je een zwembad voor je huis hebt, maar het gaat me redelijk goed af.
Zaterdag is er een groot feest bij kokomo beach. Dimitri vegas en Like Mike komen daar draaien (2 djs voor diegene die er niet heel bekend mee zijn). Van te voren gaan we er heen met de loko bus. Haha ja mensen al weer. Het blijft toch een tof vervoersmiddel. Ik heb er al weer veel zin in en zal jullie weer snel laten weten hoe week 11 en 12 zijn geweest.

Heel erg leuk dat jullie me nog steeds blijven volgen. En heel tof om telkens de reacties te lezen ;)

Maar te otro siman dushi’s

Liefs Hilde

Ps. de foto's volgen snel!

  • 01 November 2014 - 16:34

    Kees En Anja:

    Hoi Hilde fijn dat je de verjaardag zo hebt ervaren, we kijken er naar uit om je over 1 week een echte dikke knuffel te geven

    Liefs Pap en Mam (Houdoe Maxima)

  • 02 November 2014 - 19:40

    Joyce:

    Hoi hilde,

    Fijn dat je een leuke cerjaardag hebt gehad!
    En dat t zo goed gaat op stage. Veel succes nog!

    Xx joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 9796

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 27 Januari 2015

Stage in Curaçao

Landen bezocht: