Week 8 en 9: Almost my birthday.. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu Week 8 en 9: Almost my birthday.. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu

Week 8 en 9: Almost my birthday..

Blijf op de hoogte en volg Hilde

22 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Bon nochi allemaal,

En ja hoor we gaan alweer richting de 9e week. Zaterdag zitten we hier alweer precies 2 maanden. Echt ongelofelijk hoe snel het hier allemaal gaat. De afgelopen weken heb ik weer het een en ander meegemaakt. Dus bereid jullie maar alweer voor op een lang verhaal.
Waar zal ik is beginnen…. Vorig weekend heb ik weer een leuk uitje gehad met een paar huisgenootjes. We zijn eerst naar de caracasbaai gereden om daar te gaan snorkelen bij de tuk boot. Dit is een gezonken boot die op de bodem van de zee ligt, omringt met koraal en natuurlijk heel veel vissen. Het was even zwemmen, maar dat heb je ook wat. Wauw wat was dat een mooi zeg. Alleen het gezonken schip omringt met koraal en vele verschillende vissen was al heel bijzonder om te zien. Om het allemaal nog wat mooier te maken hadden we brood bij. Bij het verspreiden van het brood om je heen kwamen tientallen vissen op je af. Ik werd helemaal omsingeld door verschillende mooie vissen, echt heel tof! Na ongeveer een uur in het water te hebben gelegen zijn we teruggezwommen en zijn we doorgereden naar “Port marie”. Dit is een strandje richting de west kust. Het was weer een mooi strandje, maar wel erg druk en super toeristisch. Wel was er een vrouw accoustisch aan het zingen wat het drukke strand deed vergeten. Heerlijk aan het strand liggen met live muziek op de achtergrond was een mooie afsluiting van een tof weekend.

Maar afgelopen week weer een leuk weekje stage gehad. Deze week werd ik wel met mijn neus op de feiten gedrukt door bepaalde situaties. Ik kan deze situaties helaas niet uitgebreid gaan vertellen vanwege mijn geheimhoudingsplicht, maar het kwam er wel op neer dat er dingen hier totaal anders gaan dan in Nederland. Maar gelukkig heb ik Maud na een druk dagje en uiten we allebei onze frustraties in de (voor hier) lange autorit :P. In de auto gaat het er als volgt aan toe: ”ooh weet je wat ik vandaag gezien heb, nou ik heb me wat meegemaakt”en ga zo maar door. Soms praten we ook gewoon door elkaar omdat we allebei even alles eruit moeten gooien. En natuurlijk hebben we ook nog mijn ouders en Paul die erg veel verhalen van mij aan moeten horen. Heel erg fijn dat ik dit bij iedereen kwijt kan, want soms moet ik het gewoon echt even van me af praten.
Verder heb ik afgelopen week weer een avonddienst gehad. Deze avonddienst ging erg goed. Ik had als leerdoel de medicatie delen en de coördinatie draaien voor de gehele voorunit met het specialisme nefrologie. Het kwam er uiteindelijk op neer dat ik heel de unit in mijn eentje gedraaid had. Dus heb ik al eerder dit leerdoel kunnen behalen dan gedacht. Super fijn en ze waren ook weer erg complimenteus na de avond wat me een super goed gevoel gaf!

En weer back to the last weekend… Afgelopen weekend was weer een toppertje hoor. Zaterdag ben ik een keer alleen samen met Maud op pad geweest. We zijn samen naar Daai Booi geweest. Dit is een strandje dat richting de West kust ligt en erg rustig was. Onderweg hadden we weer veel lol, harde muziek op en gekletst over vanalles en nog wat. Op een punt kwamen we bij een gebied waar we flamingos in het water zagen staan. Dit was de uitgelegen kans om gewoon even langs de weg stil te gaan staan. Gevarenlichten aan en dan kan dat wel hoor… haha. Even ter info, parkeren kan hier zo’n beetje overal!.
Het was heel mooi om de flamingos in het wild te zien. We hebben weer veel foto’s en filmpjes gemaakt. Dus lekker de toerist uitgehangen :P Na er even te hebben gestaan hadden we het wel gezien en zijn we verder gereden naar Daai Booi.
Daai Booi is een strandje wat totaal niet toeristisch is. Er lagen maar een paar mensen op het strand en er stonden wat hutjes en natuurlijk weer een erg mooi wit strand met helder blauw water. Erg leuk om dit contrast te hebben met Port marie waar we het weekend ervoor waren geweest.
We hebben er de hele dag heerlijk gerelaxed en zijn goed bijgekomen van een heftig weekje stage.

Zaterdag avond was er “het feest”. Ik zal jullie even uitleg geven. In oktober zijn er een aantal huisgenootjes jarig. En om dit te vieren hadden we de Local bus weer een keer afgehuurd. Voor de trouwe lezers, zoals jullie weten was dit de vorige keer een knallend feestje. Nou dit keer ook weer hoor. Het was geweldig. De local bus is een oude schoolbus (zonder ramen, he maud) even een onderonsje… haha. Maar de bus rijd door een deel van Curaçao met super harde feestmuziek en iedereen kijkt natuurlijk om. Dus kortom een top ritje.
Ik denk dat de foto’s wel genoeg zullen zeggen over dit feestje. Laat ik maar zeggen dat dit een goede pre party was voor mijn verjaardag!
Want ja aankomende donderdag wordt ik toch echt weer 22.. Ook dit gaat snel zeg haha. De tijd vliegt.
Donderdag heb ik verplicht vrij gekregen van stage. Ja jullie horen het goed, “verplicht”. Hier is het dus dood normaal dat je op je verjaardag een vrije dag hebt. Het hoofd zij; “en als je je gezicht ook maar durft te laten zien.. ofja trakteren mag altijd maar werken ho maar. Dus donderdag ben ik lekker vrij en ga ik lekker genieten van mijn verjaardag. Maar morgen is het weer Cabana dus dan ga ik samen met huisgenootjes mijn verjaardag goed inluiden.
Het zal wel een apart gevoel zijn om hier jarig te zijn, maar tegelijkertijd ook een hele gave ervaring.

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om mijn reisverslag te lezen.
De volgende keer zal ik jullie alles vertellen over mijn verjaardag.

Bon dromi dushi’s

Liefs Hilde.

• 22 Oktober 2014 - 12:10

Martine:

klinkt allemaal super leuk!!! Fijn dat alles goed gaat!! Een hele fijne verjaardag alvast :) xxxx

• 22 Oktober 2014 - 18:35

Joyce Van Ekert:

Hey leuk hoor.
    Gaaf zo om de dieren in hun eigen omgeving te zien!
    Alvast een fijne verjaardag vor morgen geniet van je vrije dag!

Xx joyce

• 23 Oktober 2014 - 06:42

Diny Steinkampp:

Lieve Hillde
    Van harte gefeliciteerd met je 22e verjaardag !
    Fijn te lezen dat je het nog steeds allemaal zo geweldig hebt. Ook wij genieten van je mooie verhalen.
    Lieve meid een hele fijne vrije dag dus en een super cool verjaardagsfeest !

Groetjes uit Zuidlaren
    Dick en Diny