Week 6 en 7: Weer 2 weekjes verder - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu Week 6 en 7: Weer 2 weekjes verder - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu

Week 6 en 7: Weer 2 weekjes verder

Blijf op de hoogte en volg Hilde

11 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Bon tardi lieve lezers,

Week 6 en 7 zijn al weer bijna voorbij..
Deze 2 weken heb ik weer leuke dingen meegemaakt en gedaan. Even ter informatie: ik zit dit verslag nu heerlijk buiten te schrijven op het balkon, uitzicht over zee, mooi weer.. wat een luxe he (weten jullie hoe ik me op dit moment voel haha) Ik zal snel beginnen met vertellen.
Afgelopen weken heb ik weer lekker stage gelopen. Stage blijft leuk en een uitdaging. Ik ben op dit moment mijn leerdoelen steeds meer aan het uitbreiden en alles loopt eigenlijk best wel lekker. Nu is het zo dat ik bezig ben om de gehele zorg zelfstandig te gaan draaien en daarbij medicijnen te delen, visite te lopen en de zorg te coördineren.
De afgelopen 2 weken heb ik medicijnen gedeeld en visite gelopen. Nou dat gaat hier ook wel heel anders. Veel medicijnen hebben hier een andere benaming, wat medicijnen delen soms best wel lastig maakt. Sommige collega’s noteren niet dat er medicatie is gegeven wat ervoor zorgt dat ik bij het delen wel echt even goed moet opletten.. Maar nu na 2 weken delen ben ik er een beetje aan gewend en weet ik dat medicijnen delen hier gewoon erg lang duurd. Najaa poko poko he (alles op het gemakje).
Verder was het afgelopen week cultuur week hier op Curaçao. Dit houd in dat alles draait om de cultuur en hier extra aandacht aan wordt besteed. Erg leuk natuurlijk om op deze manier kennis te maken met de cultuur op Curaçao. Op mijn afdeling werd er de hele week lekkere lokale hapjes gemaakt en meegenomen naar stage. Elke dag had iemand wel iets gemaakt. Dit mocht ik natuurlijk echt niet van ze afwijzen. Veel dingen waren erg lekker maar wel heel zoet. Er wordt veel gebruik gemaakt van pruimen, maar ook kokos is erg populair. Jullie kunnen je misschien wel voorstellen dat de sfeer meteen erg vrolijk was op stage. Eten is hier erg belangrijk en staat zeer centraal. Het grappige was dat iedereen meteen staakte met zijn dieet. Dus ik denk dat het weegmoment van volgende week toch wel geskipt wordt.
Owja nog een grappig weetje van stage.. Ik heet nu dus officieel “Maxima” op stage. Ik ben sinds afgelopen week ingedeeld in het rooster. Dit rooster hangt in het kantoor. Ik dacht ik zal is kijken of mijn diensten kloppen maar ik kon mijn naam nergens vinden. Heel raar. Maar toen ik nog een keer goed keek stond er dus letterlijk: “Maxima stagaire” op het rooster. Haha, nou dan voortaan maar Maxima hè.

Afgelopen 2 weken heb ik ook nog veel leuke dingen gezien en gedaan in het weekend.
Vorig weekend was het weer erg slecht. Het begon in de ochtend al met onweer en het hield de hele dag een beetje aan. (wat hier bijna niet voorkomt) We hadden eigenlijk het plan om naar het strand te gaan, maar daar zijn we toch maar snel van afgestapt. We hebben onze plannen omgegooid en hebben er een touristisch dagje van gemaakt :)
We zijn begonnen bij de grotten van Hato. Dit is echt een touristische trekpleister hier op Curaçao. We wilde natuurlijk goed voorbereid naar de grotten gaan en hadden een vest bij of aan, dichte schoenen aan eventueel een shirt aan, want ja in grotten is het vaak toch wel erg koud. Eenmaal aangekomen bij de grotten waren we net optijd om aan te sluiten bij een rondleiding. De man die ons een rondleiding gaf vertelde alles in een mengelmoes van Nederlands, Engels, Papiamento, Spaans, wat erg grappig klonk. De rondleiding begon erg spetterend. Hij vertelde dat dit hele aparte grotten waren. In Europa zie je vaak dat grotten onder de grond liggen en het er daardoor erg koud is. Nu is het zo dat in Curaçao de zeespiegel steeds meer is gaan dalen, waardoor de grotten boven het landschap uitkwamen. Ofterwijl het is bloedheet in de grotten van Hato en hij vertelde dat het echt een sauna was daarbinnen. Nou daar stonden we dan, vestje bij, dichte schoenen aan haha. We konden er zelf erg hard om lachen. Binnenin de grotten was het inderdaad erg warm, wat erg komisch was, was dat ze ventilatoren in de grotten hadden geplaatst. Hoe toeristisch.. Maar het had ook wel weer wat hoor en we waren er erg blij mee. Uieindelijk duurde de rondleiding een klein uurtje wat ervoor zorgde dat we nog een halve dag over hadden.
Een vrouw vertelde ons bij de grotten dat oltrabanda ook echt een aanrader was. Vooral het museum en het hotel wat er staat raadde ze ons aan. Dus wij opweg naar otrobanda.. (dachten we).
Na een half uurtje rijden kwamen we erachter de we richting westpunt aan het rijden waren haha 27 kilometer verwijderd van otrobanda. Dus de plannen maar omgegooid en doorgereden naar “Shete boka”. Dit is een grote rotspartij waar het zeewater heel hard tegen de rotsen knalt. Nou dit was echt zo geweldig mooi om te zien. Doordat het zo slecht weer was knalde het water nog net wat harder tegen de rotsten, waardoor heel het water omhoogspoot.
Het was ook een heel avondtuur om bij elke rotspartij aan te komen. Er waren 4 plekken die je kon bezoeken. Dit kon je met de auto doen of te voet. Wij gingen deze keer met de auto want lopen duurde 2 tot 3 uur. De weg was helemaal natgeregend en overal lagen dikke plassen en veel modder. Haha wat hadden we een lol in de auto. Elke keer maar hopen dat we niet vast kwamen te zitten. Maar gelukkig hebben we niet hoeven te duwen.
De dag hebben we uiteindelijk afgesloten met een etentje bij wilhelminaplein. Daarna waren we allemaal helemaal gesloopt na ons eerste echte dag als touristen.

Owja en deze 2 weken (bijna niet te geloven) hebben we niks met de auto gehad!! De auto rijdt echt heerlijk en super. We kwamen erachter dat we ook nog een elektrisch dakraam hadden dus aan luxe ontbreekt het zeker niet in de auto. Ook wel heerlijk om nu gewoon zonder spanning te kunnen rijden.

Verder hebben we gisteren nog een heel mooi moment op het strand gehad. We lagen op het strand en in de verte zagen we iets boven het water uit komen. Het bleek een dolfijn te zijn. Maar het was er niet een, nee het was een hele school dolfijnen. Dit was zo bijzonder om te zien. Echt een geweldig moment en echt een moment waarop ik besefte hoe goed ik het eigenlijk heb. Een hele mooie opening van weer een leuk weekend.

Ik denk dat het zo weer een aardig groot verslag is geworden. Dus bij deze stop ik er weer mee.
Jullie zullen snel weer iets van me horen ;)

Ayooo dushi’s. Bon weekend!

Liefs Hilde

  • 11 Oktober 2014 - 19:53

    Joyce:

    Hoi hoi

    wat een belevenissen weer en wat gaaf dat je dolfijnen hebt gezien!
    fijn dat het zo goed gaat op stage met onze maxima haha.

    Veel plezier nog!

    xxx joyce

  • 12 Oktober 2014 - 08:21

    Erika:

    He Hilde
    wat een verhaal weer, tjonge jonge wat maakte gij veul mee.
    Maar die dolfijnen dat lijkt mij erg leuk om die te zien.
    We kijken weer uit naar je volgende verhaal.
    Wat gaat het toch snel zeg. Week 6-7 alweer.
    Tot week 8

    groeten Erika

  • 12 Oktober 2014 - 11:40

    Agatha En Jan :

    Hallo Hilde,

    Wat maak je allemaal veel mee! Geweldig! Ook leuk voor ons om je blog te lezen en zo op de hoogte te blijven. Paul heeft natuurlijk ook al het nodige verteld, dus we blijven bij.
    Geniet van alle ervaringen en veel succes met je stage. Veel groeten, Agatha en Jan.

  • 12 Oktober 2014 - 17:34

    Annelinde:

    He hilde,
    Wat super leuk weer om (vast een klein gedeelte) van je avonturen te lezen.
    Werkse komende week weer en een goed weekend.
    Xx Annelinde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 9807

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 27 Januari 2015

Stage in Curaçao

Landen bezocht: