Week 5. Weer een avontuur erbij... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu Week 5. Weer een avontuur erbij... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu

Week 5. Weer een avontuur erbij...

Blijf op de hoogte en volg Hilde

01 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal!

En week 5 is ook alweer voorbij. het was weer een te gekke week en zoals jullie waarschijnlijk al verwachten heb ik weer spannende dingen meegemaakt haha.

De week begon weer zoals gewoonlijk met stage. Deze week ben ik aan mijn leerdoelen begonnen. Mijn stagewerkplan heb ik nu zo goed als af en het is voor mij nu ook duidelijk wat ik precies wil gaan behalen op deze stage. Ik wil (zoals jullie me waarschijnlijk wel kennen) het beste uit mijn stage halen en ik wil proberen om het hoogste niveau “verbeteren” te halen. Ik heb afgelopen week alles kunnen kortsluiten met mijn werkbegeleidster en met mijn praktijkbegeleidster en heb hun beiden mijn verbeterplan voorgelegd. Ze waren beiden erg enthousiast en zagen het al helemaal zitten. Dus hier was ik erg blij mee en nu kan ik hier ook met vol enthousiasme aan gaan beginnen. Ik zal even tussendoor vertellen wat ik wil gaan verbeteren. Het is zo dat de overdracht hier op dit moment ongeveer 1 uur duurd. Dit is natuurlijk totaal onnodig en veel te lang. Alles wordt uit de map voorgelezen en er is geen structuur terug te vinden in de overdracht. Ik wil ervoor gaan zorgen dat de duur van de overdracht wordt verkort doormiddel van een methodisch model te implementeren, wat ervoor zorgt dat de overdracht compacter en specialistischer wordt en wat er ook voor zorgt dat onnodige informatie niet wordt overgedragen. Maar om even terug te komen op het gesprek. Bij het gesprek kreeg ik nog meer leuk nieuws te horen. Mijn stagebegeleidster vertelde me dat ze alleen nog maar positieve verhalen van collega’s had gehoord over mij. Ze vonden me heel spontaan, initiatiefvol, leergierig en iemand die gewoon lekker mee door werkt. Tijdens het werken had ik van een paar collega’s ook al complimenten gekregen, maar het is toch altijd heel fijn om te horen dat iedereen erg blij en enthousiast over me is.

Ik heb ook echt leuk contact met collega’s en voel me helemaal thuis op de afdeling. Elke dag is weer zo gezellig. Zoals ik eerder al vertelden zijn ze zo van het grappen maken, maar ze kunnen alles ook zo lekker overdrijven. Gisteren was het weer raak en hebben we allemaal zo hard moeten lachen. Ik zal jullie de situatie even uitleggen. Er is een collega op de afdeling en dat is zo’n komisch figuur. We hadden even kort drinkpauze, waarbij iedereen altijd super blij is om even te mogen gaan zitten. Nu was het zo dat ze bleef staan en iedereen zij: “ga toch zitten joh”. maar nee ze bleef staan en ging heel overdreven en irrritant ijsberen. Een collega pakte een stoel en zorgde ervoor dat ze geen kant op kon. Nu begon ze dus te proberen om langs de stoel te klimmen en hierbij maakte toch zo’n rare bewegingen en geluiden. We lagen hierom al helemaal dubbel, maar het wordt nog beter. Op een gegeven moment klonk er toch wel een heel raar geluid. Krrrrrrrkkk hoorde we. Naja ze hield wel ineenkeer op en bleef ineenkeer stil staan en bewoog niet meer. Wij dachten dat het de stoel was die zo’n raar geluid maakte. Nu kwam ze dus een kwartier later de afdeling weer opgelopen met een groene broek. Dus wij dachten huh een groene broek?? Ja jullie voelen hem al aan komen. Ze was dus helemaal van boven tot onder uit haar broek gescheurd hahaha. Ze bleef stil staan omdat ze niet naar buiten durfde. Heel veel mensen zouden zich dood schamen, maar nee hier maken ze er gewoon de grootste grap van. Zooo leuk, we hebben er vandaag gewoon weer om moeten lachen.

Verder hebben we deze week weer wat meegemaakt met de auto. haha ja jongens ALWEER :P Het “3 maal scheepsrecht” mocht voor ons helaas niet zo zijn. Ik zal jullie vertellen wat er nu weer is gebeurd. Op dit moment is het orkaanseizoen in Curaçao begonnen. Dat wil zeggen dat de wind gaat liggen, de temperatuur de eerste weken ontiegelijk stijgt en de kans op buien toe neemt. Nou afgelopen dinsdag was het dus raak. Het kwam echt met bakken uit de lucht vallen en wij waren net klaar met sporten en we moesten dus met de auto naar huis. Nu is het zo dat de wegen hier super glad worden als het regent. Doordat het hier zo weinig regent, er ander asvalt op de weg ligt en het zo heet is blijft de olie op de weg liggen en is het dus net alsof je op glad ijs rijd. Ik startte dus de auto en wilde eventjes de ruiten wissers aanzetten. Dit ging dus niet… ze waren (verassend) kapot. Levensgevaarlijk dus, ben ik toch maar gaan rijden. De weg stond ondertussen ook helemaal blank. Buiten de auto stond ik tot mijn knieën in het water. Maar het avontuur kon dus beginnen. Heel langzaam reed ik de parkeerplaats af. Dit ging gelukkig goed, maar toen begon het nog harder te regenen en zoals jullie je waarschijnlijk al kunnen indenken helemaal GEEN zicht. Maud en ik zagen dus nog maar 1 optie en dat was om beide met het hoofd uit het raam te gaan hangen en zo dus maar te kijken hoe we moesten rijden. Ik moest nu blindelings vertrouwen op Maud. Ik reed letterlijk van links naar rechts haha. Maud riep dan ook “hilde iets meer naar rechts, nog ietsje naar links”. Zien jullie ons al rijden? Nou waarschijnlijk was het echt hillarisch om te zien, maar op dat moment konden wij er niet zo om lachen. Gelukkig hebben we nu de nieuwe auto gekregen bij de andere huurder. En WAUW wat hebben wij een upgrade gemaakt. Ja jullie horen het goed het kan dus toch.. We hebben er maar “4 maal scheepsrecht” van gemaakt haha. We rijden nu in een volkswagen Yetta (de diktste bak van het huis) met alles erop en eraan, zelfs een alarm. Hoe luxe. Waarschijnlijk is dit dus het laatste spannende verhaal geweest over onze auto avonturen.. haha.

Maar nu dus weer genoeg over de auto. Afgelopen weekend heb ik ook weer een erg leuk weekend gehad. Zaterdag hebben we heerlijk gerelaxed bij Mambo beach. Deze momenten zijn zo lekker na een drukke stage week. Lekker ontspannen aan het strand, goed muziekje erbij, leuk gezelschap, lekker kletsen. Zo wil ik elk weekend nog wel doorbrengen. (maar dat komt de eerste 4 maanden nog wel goed haha). Zaterdag avond zijn we naar festival “bloomingdale” geweest. Dit was ook weer een knaller. Het festival werd voor het eerst gehouden op Curaçao. Er waren bekende dj’s zoals bijvoorbeeld Micheal Mendoza. We waren ook weer met bijna heel het huis wat dus weer heel leuk was.Wat erg opvallend was, was dat er ontiegelijk veel foto’s gemaakt werden. Ik denk dat we wel 30 keer gevraagd zijn of we op de foto wilde. En wij elke keer maar zeggen ja hoor wij gaan nog wel mee op de foto! Wel erg leuk om achteraf nog zoveel herinneringen aan die avond te hebben, totdat de foto’s zichtbaar worden gemaakt op de site en je foto wordt gebruikt in een recensie op fb over de avond. Ik stond samen met Yvonne (huisgenootje) vol op de foto. Maarja toch wel komisch achteraf. Afgelopen zondag hebben we ook een relaxed dagje gehad. We hebben eerst welverdiend een keer uitgeslapen en zijn daarna naar Zanzibar gegaan. Dit is een strand ietsje verder op. Wat ook weer net zoals alle strandjes hier erg mooi is. Wel is dit strand erg toeristisch wat ook wel weer een keer iets had.

Ik zal jullie mijn plannen voor de aankomende dagen nog vertellen en dan stop ik er zo weer mee.
Moet toch nog iets overhouden om te vertellen als ik over 4 maanden thuis kom haha. Morgen heb ik nog een dagje stage, vrijdag gaan Maud en ik (dit keer ook in een lange broek) naar het ziekenhuis om daar aan onze opdrachten te werken. Vrijdag avond hebben we de Full Moon party wat een erg leuk feest is met vuurwerk etc erop en eraan en zaterdag en zondag heb ik nog niks gepland. Ik denk dat ik samen met wat huisgenootjes een leuk strandje ga bezoeken, maar dat zie ik dan wel weer… Mijn nieuwe motto die ik hier ontwikkeld heb is: “leef met de dag” dus dat doe ik dan dus ook maar ;)
Hier ga ik het voor deze week bij houden. Ik hoop dat jullie weer een goed beeld hebben gekregen van mijn 5e week hier op het geweldige eiland.

Te otro Siman dushi’s!!

Liefs Hilde

• 02 Oktober 2014 - 00:07

Joyce Van Ekert:

Ha die hilde

Wat een leuk verhaal weer en wat mask je daar veel nee.
    Geniet nog van de mooie strandjes en je leuke stage!

Xx joyce

• 02 Oktober 2014 - 09:10

Cindy:

Opnieuw weer een leuk verhaal Hilde! !!
    Echt leuk om te horen wat je allemaal doet daar lijkt me echt genieten. En dat je op stage zo goede complimenten krijgt is echt super goed maar had ik ook niet anders van je verwacht! Je bent n toppertje! Succes meid en ben al benieuwd naar je volgende verhaal haha xx.

• 02 Oktober 2014 - 12:24

Anja:

Lieve Hilde,

Fijn om te lezen dat je het zo naar de zin hebt op stage. Ik ben supertrots op jou, dat je het zo goed doet en zoveel complimenten krijgt.
    Geniet er maar van.
    Liefs Mam

• 02 Oktober 2014 - 19:19

Kees:

He Hilde

Je maakt daar wel wat mee zeg in de weekenden lekker feesten en door de week lekker werken veel lachen en veel nieuwe ervaringen opdoen. Ik denk dat jullie daar een leuk team hebben, en waar krijg je tegenwoordig nog zoveel waardering, mooi zeg, je bent een echte kanjer.

p.s.

Nog bedankt voor de lekkere taart.

Liefs Papa en houdoe de groetjes uit het mooie dorpje Reusel.