Eerste week in Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu Eerste week in Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Hilde Dirkx - WaarBenJij.nu

Eerste week in Curaçao

Blijf op de hoogte en volg Hilde

29 Augustus 2014 | Curaçao, Curaçao

Bon diaaa allemaal :)

Het is alweer de 4e dag hier in Curaçao.
Maandag begon het allemaal. We (Maud en ik) vertrokken rond half 1 vanuit Nederland naar Curaçao. De vlucht van 10 uur vloog letterlijk voorbij. We hebben veel gekletst, gelachen, filmpjes gekeken en onze ogen uitgekeken naar al het eten dat we kregen. We werden als het ware volgepropt met eten. We kregen nootjes, maaltijden, ijsjes, pizza broodjes en ga zo maar door. Allemaal heel lekker natuurlijk, maar erg veel..
Eenmaal aangekomen in Curaçao verliep het bij de douane ietsje moeilijker. We gingen allebei apart door de douane heen en ik had een vrouw getroffen die haar dag niet helemaal had geloof ik. Het "welkom in Curaçao" viel weg en er werd meteen gezegd: "Meisje gooi maar snel al je spullen van stage op tafel. Ik wil het allemaal NU zien!! Normaal zou dit geen probleem zijn geweest, maar nu bleek dat het mapje met al mijn papieren niet in mijn tas zat. Dit vrolijkte haar humeur niet echt op. Ondertussen zag ik Maud heel vrolijk door de douane heel lopen zonder iets te laten zien. Dus dit was een beetje pech hebben. Maar er was een hele lieve bewaker aanwezig die mij geholpen heeft met het uitprinten van mijn papieren, die ik gelukkig ook op mijn Laptop had staan. Alles was daarna opgelost en onze eerste obstakel hadden we overleefd :)
Eenmaal buiten bleek het dat onze pick up ons vergeten was. We konden er eigenlijk wel een beetje om lachen.. Zo maakte we meteen kennis met het hebben van veel geduld, wachten en je vooral niet druk maken. Na een uurtje wachten werden we toch opgehaald en kwamen we aan bij het studentenhuis.
We werden heel leuk ontvangen door allemaal leuke en gezellige huisgenoten. In het huis kunnen 45 studenten, maar op dat moment waren we met zijn 15e, wat er voor zorgde dat het contact maken erg makkelijk ging. (Ondertussen zitten we op een stand van 28, heel gezellig!!)
Die avond waren we erg moe, we gingen natuurlijk 6 uur terug in de tijd. Onze huisgenootjes hebben ons de hele avond op allerlei manieren wakker gehouden om te voorkomen dat we te veel last zouden hebben van onze Jet lag.. Super grappig. (Ondertussen doen wij dit dus ook bij de nieuwe huisgenootjes)

De afgelopen dagen zijn we met allerlei dingen bezig geweest. Het regelen van een auto, wat hier echt een must is (we hebben hem nog steeds niet haha, echt Curaçaos.) Verder hebben we boodschappen gedaan zonder auto en hebben we een lift gekregen van een Antiliaan. Hij las ondertussen dat wij aan het winkelen waren de krant en was rustig op ons aan het wachten. Het grappige was dat dit voor hem onder werktijd was en hij dus gewoon eventjes een uurtje weg ging. Heel komisch om dit verschil dus zo met Nederland te zien.
Gisteren en vandaag zijn we samen met huisgenootjes naar Papagayo en Mambo beach geweest. We keken allemaal onze ogen uit. Wat is het hier een paradijs zeg. Het water is zo mooi blauw dat je al je tenen kunt tellen, zelfs je kleine teentje :p
Dus zo houden we het hier nog wel even vol hoor. Gisteren ook voor het eerst op stap geweest. Echt geweldige live muziek met muziek van Calvin Harris, Disclosure en Kayne west. Dus in één woord geweldig!

Morgen heb ik mijn kennismaking met stage. Ik heb er echt ontzettend veel zin in en ben erg benieuwd naar het ziekenhuis. Ik hoop dat we dan een auto hebben en anders hebben we zoveel lieve huisgenootjes hier die ons altijd en overal naar toe willen brengen.

Maar ik ga nu toch maar is stoppen met schrijven. Ik hoop dat ik jullie zo al wat eerste indrukken heb gegeven van mijn eerste daagjes Curaçao. Owja nog 1 ding, de mensen zijn hier super aardig. Als er iets is helpen ze je meteen en iedereen praat gewoon Nederlands tegen je. Af en toe gooien ze er wat Papiaments doorheen, maar dat kunnen wij dan al aardig verstaan door onze cursus Papiaments. Dus dat is heel leuk en dit word ook erg gewaardeerd door de lokale bevolking.

Maar nu is het dan toch echt genoeg geweest.
Ik laat snel weer iets van me horen..

Ayoooo dushi's
en natuurlijk de zonnige groetjes uit Curaçao ;)

Hilde


  • 29 Augustus 2014 - 10:03

    Joyce:

    Hey hilde wat een welkom zeg haha gelukkig ging de rest wel goed.
    Ik merk wel dat je dit makkelijk 5 mannen vol Gaat houden echt super leuk Veel succes met de eerste kennismaking.
    Xxx joyce

  • 29 Augustus 2014 - 14:39

    Loutje:

    Hee Hilde,

    Gelukkig is alles goed gekomen. Leuk om je verhaal te lezen ben alweer nieuwsgierig naar de volgende...

    Liefsxx
    Loutje

  • 29 Augustus 2014 - 16:30

    Anja:

    Lieve Hilde,
    Fijn om te lezen dat alles goed is. IK vind het fijn dat je lieve huisgenoten hebt die je overal mee helpen.
    Je leert daar wel om geduld te hebben, als ik je verhaal zo lees.

    Liefs Mam

  • 29 Augustus 2014 - 19:30

    Kees Dirkx:

    Hé Hilde

    Het heeft even geduurd voor dat je Curacao binnen mocht, maar dan heb je ook wat.
    Volgens mij ga je een leuke tijd tegemoet met al die aardige mensen om je heen daar en ik denk dat je je snel thuis gaat voelen.
    Geniet van de tijd die je daar bent.

    Ook nog de groeten aan Maud.

    Liefs Papa.

  • 01 September 2014 - 17:14

    Wilma:

    Hoi Hilde.
    Leuk om te horen dat het zo goed met je gaat.
    Heel plezier in Curacoa en geniet er van !

    Liefs familie de Vries.

  • 03 September 2014 - 17:04

    Jolanda:

    Ha die Hilde,

    Wat een verhaal zeg en dat al in de eerste dagen van je stage.
    Maar ik ken je wel een beetje. Jij slaat je hier makkelijk door heen.

    Ik zou zeggen: Leer veel van deze stage maar vergeet vooral niet te genieten van de vrijetijd die je hebt, van de warme zon en de mooie stranden.

    Groetjes van Jan en Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 9790

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 27 Januari 2015

Stage in Curaçao

Landen bezocht: